„O idee câștigătoare îți oprește respirația, nu te lasă să te gândești la altceva” – Ionuț Andrei, CEO & fondator V8

Agenția full-service v8 a reușit, în 8 ani de la înființare, să crească de la 2 la 29 de angajați, să semneze peste 500 de campanii pentru cel puțin 100 de clienți din toate domeniile. Anul acesta, echipa v8 a câștigat 4 premii Gold și 1 premiu Silver la Webstock, cel mai mare eveniment de social media și comunicare online din România, semn că sloganul „ideas for growth” este pus în practică. Fondatorul agenției este Ionuț Andrei, un om cu o experiență vastă în business, din postura de consultant, dar și ca antreprenor. Am stat de vorbă cu el despre „ideile pentru creștere”, ideile care duc la succes și îți taie respirația. Cele care fac diferența între ceva așa-și-așa și ceva memorabil. 

The Idea: Care este drumul de la idee la o campanie de succes?

Ionuț Andrei: Ideea e un sâmbure. Și ca orice sâmbure are nevoie de un mediu propice să dea naștere unui concept viabil, necesită întreținere pentru a crește și apoi de spațiu ca să se dezvolte.

Realist vorbind, e un drum lung care presupune viziune, înțelegere a mediului în care vrei să o execuți, cunoașterea publicului care ar trebui sa o consume și, nu în ultimul rând, execuția și amplificarea ei pentru a ajunge în fața potențialului client.

Ce înseamnă o idee bună în publicitate în prezent? Dar acum 20 de ani, când ai început tu cariera în acest domeniu?

Dacă te uiți doar la idee, în 20 de ani nu s-a schimbat nimic. Ideile bune rezistă și sunt atemporale. Doar modul de execuție diferă și se schimbă ciclic, odată cu schimbarea ecosistemului în care se întâmpla.

Când știi că ai ACEA idee, cea câștigătoare?

De cele mai multe ori... de la început. Dar asta presupune skills, fler și experiență. Și nu toți le au sau nu toți sunt capabili să învețe. Pentru ca se și învață.

Ce simți la început este potențialul, cum se poate „duce”, cum se poate dezvolta, cum poate atrage atenția. O idee câștigătoare îți oprește respirația, nu te lasă să te gândești la altceva. 

Altfel, generalist vorbind, nu exista idei proaste, ci doar idei care nu au avut suficient timp și spațiu ca să devină viabile. 

O idee e genială atunci când...?

E simplă, vine dintr-o tensiune reală și rezolvă o problemă. Pare banal, dar chiar așa este.

Și e cel mai greu să obții acest triumvirat. Acesta unicornul pe care cei mai mulți creativi sau oameni de comunicare îl urmăresc.

Câte idei ai ”la sertar” și ce simți că le lipsește acum încât nu le arăți încă lumii?

Prea multe ☺

Unora le lipsește momentul, altora capacitatea de manifestare și celor mai multe clientul potrivit.

Alte articole


Jason Derulo vine în România la FOMO – Festival Of Modern Owners. Pentru prima dată superstarul internațional urcă pe scena ca speaker, antreprenor și investitor
FOMO – Festival Of Modern Owners continuă să surprindă și anunță un invitat de calibru internațional: Jason Derulo, unul dintre […]
Experiență audio imersivă oferită de sound designerul Călin Țopa în spectacolul „Șapte minute după miezul nopții”
Călin Țopa, unul dintre cei mai inovatori artiști ai teatrului românesc, alături de regizorul Bobi Pricop și de compozitorul Eduard […]
Retrospectiva anului 2024 pentru ASAP România: experiențe noi dedicate elevilor și școlilor parte din program. Pentru prima oară, concursul BANDA ASAP s-a mutat în offline, printr-o expoziție inedită cu eroi ai reciclării
ASAP România, programul de responsabilitate socială al Fundației The Institute, susținut de Lidl România, și-a concentrat eforturile în 2024 pe […]
Magie la castel pe acordurile Taylor Swift, Agnes Obel și Lady Gaga
Candleglow Castle Concert aduce muzica contemporană cu acorduri pop-rock la castelul renascentist Kálnoky din Micloșoara. Melodii celebre din playlist-urile artistelor […]